15 ciekawych faktów o traktorach

Trelleborg-Tires-and-Tractor-CASE-12

Kilkanaście ciekawostek, będzie lekko i przyjemnie. Przede wszystkim zadbałam, aby było ciekawie. Historia, zarówno ta polska jak i światowa, jest fascynująca. 

#1

Słowo „traktor” orygnialnie pochodzi od słowa  “trahere”,  które jest łacińskim słowem oznaczającym „ciągnąć”.  Początkowo, słowo oznaczało silnik stworzony do ciągnięcia wozu i różnych narzędzi. W 1859 słowo traktor oficjalnie  nabrało nowego znaczenia – tego, które funkcjonuje do dzisiaj.

#2

Ciągnik parowy został opracowany pod koniec 1800 roku. Wiele osób uważało wtedy, że taka przedsięwzięcie to całkowicie szalony pomysł.

#3

Mniej znanym faktem wielu jest to, że silniki Budweiser i Diesla były wspierane przez ten sam podmiot (dlatego na Budweisera niektórzy w skrócie nazywają „dieslem”).

#4

Na świecie istnieje ponad 16 milionów ciągników. Oznacza to, że jedna trzecia całkowitej energii wykorzystywanej do celów produkcji rolnej jest wykorzystywana przez ciągniki.

#5

To może brzmieć dziś niewiarygodnie, ale faktem jest, że ciągniki kiedyś miały metalowe koła.

??????????

#6

Pierwsze ciągniki z silnikiem benzynowym zostały wdrożone w latach 90. XIX wieku. Jednak nie były tak mocne, aby poradzić sobie z pracami rolniczymi.

#7

W ciągniku można zamontować maksymalnie aż 12 opon, a te mogą być nawet większe od człowieka.

#8

Najszybszym ciągnikiem do tej pory jest Valtra T4. W trakcie testów osiągnęła prędkość 130,165 km/h.

#9

Blacksmith i John Froelich zaprojektowali pierwszy ciągnik. Miał on na celu przesuwanie się do przodu i do tyłu (tylko i aż!). Został zaprezentowany w 1892 roku.

steam-powered-tractor-sepia-steve-harrington

#10

Ładowacze czołowe ciągników zostały opracowane i zaprojektowane w 1958 przez szwedzką firmę Alo. Ładowarki te zostały stworzone w celu prowadzenia szerszego wachlarza pracy rolniczej przy niskich kosztach.

#11

LeTourneau L-2350 jest największym ładowaczem czołowym i. Te ciągniki są produkowane w Teksasie w tej chwili.

#12

Ursus na rzecz licencji Zetora 4011 zrezygnował ze swoich projektów: Ursusa C-336 i C-356.

#13

Ursus C-360 posiada dźwignię automatycznej regulacji wysokości. To oznacza, że podczas orki pól o różnej glebie głębokość zmieniała się automatycznie zależnie od zmiany oporu gleby.

#14

Ursus „Ciągówka” był wzorowany na amerykańskim „Titanie”.

#15

Silnik polskiego ciągnika znalazł zastosowanie w samochodzie – silnik Ursusa C-360-3P w Tarpanie.

Dzięki za pomoc w stworzeniu tego artykułu: Marcinowi Machejkowi - Machejfarmers oraz agrofit.co.
Źródło foto: http://www.artsmithauctions.com, alchetron.com/