Nowy model zawitał gamie Steyr Terrus

6250 Terrus CVT marki Steyr jest nowym podstawowym modelem w serii flagowych ciągników. 16 800 kg wagi żywego ciągnika jest dedykowane do tych cieżkich prac w rolnictwie.

 Od 250 KM w górę

Seria popularnych ciągników Terrus wzbogaca się o nowy model o mocy 250 KM, dołączający do modeli o mocy 270 KM i 300 KM. Nowy model 6250 Terrus CVT stanowi alternatywę dla ciągnika 6240 CVT. Posiada cechy większych modeli: ogumienie o średnicy maks. 2,05 m, przedni WOM z dwoma biegami (1000/1000 ECO), ABS oraz amortyzowana i wyciszona kabina o poziomie hałasu równym 69 dbA.

6-cylindrowy silnik o mocy znamionowej 250 KM rozwija maksymalną moc 273 KM. Dzięki stosunkowi masy do mocy ciągniki TERRUS CVT sprawdzają się zarówno przy pracach transportowych, jak i polowych. Turbosprężarka doładowująca o zmiennej geometrii gwarantuje samoczynną reaktywność.

Jednostka napędowa

SIlniki montowane w modelach Terrus CVT są już wzbigacone o technologię ECOTECH. Układ oczyszczania spalin Hi-eSCR optymalizuje zużycie paliwa, poprawiając moc i reakcję silnika. Optymalny punkt czasowy wtrysku, bez wprowadzania spalin do ponownego obiegu, nie obciąża ani silnika, ani układu chłodzenia. Dzięki temu odstępy pomiędzy kolejnymi konserwacjami mogą sięgać nawet 600 godzin. System nie wymaga również żadnego filtra cząstek. Objętość zbiornika paliwa wynosi 410 l, co pozwala wydłużyć czas pracy w polu, a reflektory robocze w technologii LED zapewniają idealną widoczność również nocą. 

Hamulec wydechowy

Na życzenie dostępny jest wysokowydajny hamulec silnikowy z dławionym wydechem. W połączeniu z dwukierunkowym wentylatorem zapewnia on 40-procentowy wzrost mocy hamowania poprzez zatrzymanie dopływu paliwa, zamknięcie klapki wydechowej oraz ustawienie wentylatora silnika i turbosprężarki doładowującej eVGT na maksymalny opór. W ten sposób zmniejsza się zużycie hamulców ciągnika, jak również hamowanego podłączonego narzędzia czy przyczepy.

 

System ABS zapewnia bezpieczne hamowanie. System chłodzenia zapewnia optymalną temperaturę roboczą silnika. Opcjonalny dwukierunkowy wentylator umożliwia odwrócenie kierunku przepływu powietrza i można go zaprogramować w sekwencji czynności wykonywanych na uwrociu w układzie Easytronic. Pozwala to na automatyczne usuwanie zanieczyszczeń przy każdym nawrocie i utrzymanie w czystości kratek wlotowych powietrza. W przypadku wentylatora dwukierunkowego z bezstopniowo regulowanymi łopatkami położenie łopatek dostosowane zostaje do zapotrzebowania na chłodzenie, aby osiągnąć efektywne chłodzenie, a równocześnie poprawić wydajność paliwową.