Valtra N154e Versu z bliska

Dawno nie było informacji o tej marce, prawda? To dzisiaj będzie szczegółowo.

Skrój ciągnik pod siebie

 

N154e Versu daje możliwość precyzyjnego dostosowania ciągnika do własnych potrzeb już na poziomie linii produkcyjnej oraz w Unlimited Studio, gdzie „jedyne obowiązujące ograniczenia to prawa fizyki i przepisów o ruchu drogowym”. 😀 N154e to także usługi związane z ciągnikiem, tj. zdalny monitoring Valtra Connect, kompleksowe pakiety serwisowe, rozszerzone gwarancje, możliwość regeneracji podzespołów, przyjazny dla środowiska olej napędowy Neste My oraz możliwość nawiązywania łączności z innymi technologiami wykorzystywanymi w gospodarstwie. Valtra N154e Versu to rozwiązanie na cały okres użytkowy, obejmujące wiele usług.

Jednostka napędowa

 

Valtra N154e Versu napędza czterocylindrowy silnik AGCO Power o pojemności 4,9 litra standardowo generuje moc 155 KM oraz 165 KM przy użyciu rozwiązania Power Boost. Emisje ograniczane są przez układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) spełniający wymogi emisyjne Stage V oraz filtr cząstek stałych (DPF). Elektroniczna przepustnica spalin zapewnia odpowiedni moment obrotowy przy niskich obrotach, a układ automatycznej regulacji zaworów hydraulicznych obniża koszty obsługi technicznej. Tradycyjne rozwiązania obejmują klasyczny silnik AGCO Power z centralnie podpartymi mokrymi tulejami cylindrowymi.

Funkcja EcoPower ogranicza emisję hałasu, wydłuża cykl życia silnika oraz ogranicza zużycie paliwa nawet o 10%. Po wybraniu trybu Eco maksymalna prędkość silnika spada z 2100 do 1900 obr./min, maksymalna moc dostępna jest przy 1750, a nie 1900 obr./min, a maksymalny moment obrotowy uzyskiwany jest już przy 1250, a nie 1500 obr./min. Dzięki temu praca nie jest męcząca, lecz wydajna i skuteczna, a roczny rachunek za paliwo niższy o tysiące euro.

Patrz na ten Powershift

 

Przekładnia Versu firmy Valtra zrzuciła nowe światło na skrzynie biegów Powershift. Zastosowanie przekładni typu 30F+30R umożliwia obsługę ciągnika podobną jak w rozwiązaniach z w pełni bezstopniową przekładnią, przy zachowaniu wydajności i mocy zapewnianej przez tradycyjne przekładnie Powershift.

Ciągnik Valtra N154e Versu można obsługiwać jedną dźwignią i pedałem, podobnie jak pojazdy z przekładnią bezstopniową. Funkcja tempomatu (Cruise) sama zmienia biegi Powershift i zachowuje wymaganą prędkość jazdy i silnika, nawet na terenach pagórkowatych. Funkcja Hill Hold zapobiega staczaniu się ciągnika w tył na pochyłościach bez użycia sprzęgła – wystarczy, że kierowca naciśnie pedał gazu, aby kontynuować jazdę. Funkcja Hydraulic Assistant z kolei automatycznie zwiększa obroty, gdy układ hydrauliczny wymaga więcej mocy, a funkcja kontroli trakcji (ASR) optymalizuje trakcję podczas przeciągania ciężkich ładunków.

Co tam, w kabinie?

 

Poziom natężenia hałasu w kabinie wynosi poniżej 70 decybeli, a widoczność jest całkiem dobre skoro zapewnia ją 6 metrów kwadratowych szklanych powierzchni. Widoczność pozostaje niezmiennie doskonała w każdych warunkach pracy, dzięki zastosowaniu wycieraczki przedniej szyby pracującej w zakresie 270 stopni, wycieraczki bocznej, elektrycznie podgrzewanych szyb przednich i tylnych, a także elektrycznie regulowanych lusterek i świateł roboczych.

 

Podczas jazdy ciągnikiem Valtra N154e Versu operatorzy mogą czuć się, jakby unosili się w powietrzu, ponieważ… właśnie się unoszą! Ciągnik ten wyposażony jest w zawieszenie przedniej osi, kabiny i fotela, co zapewnia amortyzację wstrząsów nawet przy niskich temperaturach i podczas jazdy w ciężkim terenie.

Podłokietnik SmartTouch to osobny temat. Interfejs użytkownika na wyświetlaczu pozwala na dostęp do każdej funkcji wymaga maksymalnie dwóch dotknięć lub przeciągnięć po ekranie.

Jest eko!

 

Pełny pakiet rozwiązań oferowanych przez Valtra obejmuje także rozwiązania ekologiczne. Ciągniki Valtra są fabrycznie tankowane odnawialnym olejem napędowym Neste My. Ograniczenie emisji zapewniane przez to paliwo w zakładzie Suolahti odpowiada usunięciu ponad 600 samochodów z dróg rocznie. Funkcja EcoPower umożliwia obniżenie zużycia paliwa o nawet 10%, dzięki wyższemu momentowi obrotowemu przy niższych obrotach silnika. Pod koniec okresu trwałości użytkowej ciągnika możemy tchnąć w niego nowe życie, dzięki zastosowaniu zregenerowanych przekładni i części silnika, co powoduje oszczędności finansowe i ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko.

Zdjęcia: Valtra