Zetor ulepszył linię PROXIMA

Zetor zmodernizował silniki i zmienił swój design. Światowa premiera maszyn miała miejsce w Polsce przy okazji przedstawienia nowej siedziby.

PROXIMA to maszyny o mocy od 80 do 120 KM. To właśnie one weszły pod „nóż” specjalistów z Brna. Do dyspozycji mamy trzy nowe modele.

  • Nowa PROXIMA CL : moc od 80 do 100 koni i podstawową mechaniczną rewersyjną skrzynię biegów 12+12. W ofercie również wersja z biegami pełzającymi 20+4 lub podstawowa skrzynia biegów 10+2.
  • PROXIMA GP: od 80 do 110 koni oraz mechaniczną rewersyjną skrzynię biegów z dwustopniowym wzmacniaczem momentu.
  • Model PROXIMA HS oferuje moce od 80 do 120 koni oraz skrzynię biegów z trzykrotnym wzmacniaczem momentu i hydraulicznym rewersem.

Zmiany też w silnikach

Najważniejszą nowością, którą klientom oferują nowe ciągniki PROXIMA, są silniki spełniające normy emisji STAGE IV. Silniki te klienci znajdą w maszynach o mocy od 90 koni. PROXIMY z oznaczeniem 80 spełniają wymagania emisyjne STAGE IIIB. Czterocylindrowy silnik ZETOR nadal zapewnia proste rozwiązania, niskie wymagania dotyczące obsługi, oraz dość niskie koszty eksploatacji.

Rozwiązanie zapewniające spełnienie normy emisyjnej STAGE IV jest identyczne z systemem przedstawionym w linii modelowej FORTERRA. Chodzi o kombinację technologii katalizatora DOC (dieslowy katalizator oksydacyjny), aktywnego filtra DPF (filtr cząstek stałych) i systemu SCR (selektywna redukcja katalityczna). Zaletą silników ZETOR jest również to, że w porównaniu z konkurencją mają prostą konstrukcję bez zbędnej elektroniki.

Przewyższenie momentu obrotowego w nowych ciągnikach PROXIMA sięga aż 43 %. Zbiornik na mocznik ma pojemność 28 l. Zbiorniki paliwowe ciągników PROXIMA CL i GP mają pojemność 150 l, PROXIMY HS 180 l.

 

Efektywność jest jednym z podstawowych filarów marki ZETOR. W ramach rozwoju kładziemy duży nacisk na to, abyśmy oferowali klientom zawsze najefektywniejsze rozwiązanie, które pomoże zaoszczędzić im czas i pieniądze. Według niezależnych testów ten typ silnika zapewnia oszczędność paliwa rzędu 15–20 %

Robert Todt, dyrektor Działu Sprzedaży i Marketingu

 W ramach modernizacji kładziono nacisk również na ergonomię i wygodę użytkowników maszyn. Kabina jest przestronna, obsługa maszyny ma do dyspozycji nową tablicę przyrządów, zmieniono rozmieszczenia reflektorów, aby praca w nocy była jeszcze łatwiejsza. Maszyny posiadają większe lusterka wsteczne, co umożliwia sprawdzenie, co dzieje się wokół maszyny.

Pierwsze maszyny będą dostarczane klientom na początku 2017 roku.

Wprowadzenie na rynek nowej linii modelowej PROXIMA miało miejsce w Polsce przy okazji otwarcia nowej siedziby firmy ZETOR POLSKA Sp. z o.o. Na powierzchni 3 ha znajduje się magazyn nowych ciągników, wybudowano też powierzchnię wystawową, gdzie klient może się zapoznać z historią marki, jak również ze współczesnymi i historycznymi ciągnikami. Do dyspozycji jest też zewnętrzny tor oraz teren do testowania i wypróbowywania konkretnych maszyn.

 

dsc09633-oco-kopia