Valtra Demo Tour z nową serią N

Rozpoczęła się właśnie seria pokazów ciągników Valtra. Możemy na żywo zobaczyć ciągniki czwartej generacji serii N. Brzmi pysznie.

Pierwszy pokaz ciągników odbył się w miejscowosci Klonówiec koło Lipna (woj. wielkopolskie). Współorganizatorem tego wydarzenia była firma Global sp. z o.o z Wilkowa. Wszyscy przybyli mogli zobaczyć całą gamę ciągników, przyjrzeć się jej z bliska i – co jest największą zaletą demo tourów – odbyć jazdę próbną. A co nowego w serii N?

Czwarta generacja ciągników Valtra serii N uzbrojona jest w czterocylindrowe ciągniki. Jak podaje producent, oferują one wiele tych samych rozwiązań, które można było znaleźć w sześciocylindrowej serii T (ta zaprezentowała swoją czwartą generację rok temu). Sercem ciągnika nowej serii N jest silnik AGCO Power (spełnia wymogi normy Tier4 Final) Dostarcza on do 185 KM i 730 Nm momentu obrotowego.

Valtra zadbała, aby oprócz mocy maszyny opertator miał też pewność komfortu pracy w kabinie. Może ona być bowiem wyposażona na przykład w stereo wysokiej klasy połączone z głośnikiem niskotonowym (subwoofer), przednie wycieraczki o kącie pracy 270 stopni, podgrzewanie przedniej i tylnej szyby oraz układ jazdy tyłem TwinTrac. Użytkownicy, którzy wykorzystują w swojej pracy ładowacz czołowy mogą zamówić kabinę z dodatkowym oknem dachowym, dzięki czemu zyskają pełny widok na ładowacz nawet, gdy znajduje się w najwyższym położeniu.

Zmiany w obsłudze PowerShift 

Czwarta generacja serii T rozpoczęła zmiany w przekładniach PowerShift, umożliwiając po raz pierwszy obsługę PowerShift jak przekładni bezstopniowej. W celu zapewnienia najlepszej łatwości użytkowania, wydajności i efektywności przy wymagających zadaniach, ciągniki PowerShift posiadają także funkcję Hill-hold czyli asystent układu hydraulicznego oraz system kontroli trakcji ASR.

ASR to innowacja w segmencie ciągników rolniczych. Tak jak w samochodach osobowych, system kontroli trakcji ogranicza moc silnika, kiedy wystąpi poślizg i prędkość opon przekroczą ustalony poziom. Ideą, jaka stoi za systemem ASR jest pomoc operatorowi w utrzymaniu najlepszej przyczepności, uciągu i zoptymalizowanie zużycia paliwa, jednocześnie unikając uszkodzeń podłoża

Do wyboru, do koloru

Seria N może być dobrana do Waszych upodobań, jeszcze przed uruchomieniem produkcji w fabryce Valtra w Suolahti w Finlandii. Dostępne są setki elementów wyposażenia i opcji, co daje miliony potencjalnych kombinacji. Do wyboru jest na przykład siedem wersji kolorystycznych, skrętny przedni TUZ i dodatkowe ogrzewanie. Nowa Seria N może zostać wyposażona w zdalną telemetrię i system automatycznego prowadzenia AutoGuide 3000. Jeżeli dostępne standardowo możliwości nie będą wystarczające dla potrzeb klienta, może on wprowadzić dodatkowe elementy w studiu Valtra Unlimited.

Demo tour 045

 

Demo tour 029Demo tour 049

 

Demo tour 103