Kubota prezentuje trzecią generację ciągników serii MGX

W ostatnich czterech latach o japońskich maszynach zaczęło być głośno. Chwalą się swoją niezawodnością, zwrotnością i ekonomią. Dziś chcą podbić rynek uzupełniają gamę maszyn o maszyny średniej mocy. 

Pod koniec października firma Kubota Corporation zaprezentowała nową gamę ciągników MGX III. Zaprojektowano je, by zastąpić dotychczasową serię MGX II. Nowe maszyny mają za zadanie zwiększyć obecność firmy Kubota w segmencie ciągników rolniczych średniej wielkości. Po raz pierwszy seria obejmie model o mocy poniżej 100 KM. Ciągniki serii MGX cechuje wysoka wydajnością uzyskana dzięki dużym, ale oszczędnym silnikom. Kolejnym cechą jest zwrotność, osiągnięta przez zastosowanie przedniego mostu opartego na przekładni stożkowej z systemem zacieśniania skrętu Bi-­Speed Turn.

Pokaż, co masz pod maską

Trzecia generacja serii GX obejmuje 5 modeli: M95GX (104 KM), M105GX (111 KM), M115GX (123 KM), M125GX (133 KM) oraz M135GX o mocy (143 KM).

Wprowadzając serię MGX III firma Kubota rozszerza gamę ciągników o oznaczeniu MGX z czterech do pięciu modeli w celu zwiększenia swojej obecności w segmencie rynku od 90 do 140 KM.

Modele M95 i M105 pracują na jednostkach napędowych o pojemności 3,8l a pozostałe trzy na silniku 6,1L Krzywa momentu obrotowego nowych ciągników MGX III została zoptymalizowana, co przyczynia się do wzrostu produktywności i zmniejszenia zużycia paliwa. Ponadto silniki serii MGX spełniają rygorystyczne normy emisji spalin Euro 4 dzięki połączeniu technologii SCR i DPF. Nowe ciągniki, podobnie jak ich poprzednicy, wyposażone zostały w przekładnię Power Shift oferującą aż osiem biegów zmienianych pod obciążeniem w trzech zakresach.

059764_940

Kubota, świadoma obecnych wymagań stawianych przez rolnictwo, oferuje rozwiązanie dla każdego rodzaju prac dzięki szerokiej gamie wyposażenia dodatkowego. Wszystkie modele MGX III są w 100% kompatybilne z ISOBUS. Oszczędzamy tym samym materiał siewny, nawozy i środki ochrony roślin. Oprócz tego dla serii MGX III przygotowano dwa nowe ładowacze czołowe, LA1955 i LA2255 idealnie współgrające z wchodzącymi na rynek ciągnikami.

Komfort 

Aby wyjść naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na większy komfort pracy operatora, nawet w przypadku ciągników średniej wielkości, gama MGX III oferuje opcję amortyzacji przedniej osi we wszystkich modelach. Obsługa ciągników tej serii jest łatwa i intuicyjna, dzięki temu operator może całkowicie skupić się na pracy. W kabinie, wszystkie ważne elementy sterowania umieszczone są w zasięgu ręki. Klimatyzowana kabina ciągnika ma niski poziomem hałasu. Trakcja i unikalna zwrotność gamy MGX III pozwalają na manewrowanie na ograniczonej przestrzeni. Jest to możliwe dzięki opatentowanemu systemowi skrętu BI-­Speed Turn, który po przekroczeniu kąta skrętu kół 35° automatycznie zwiększa prędkość kół przednich, co sprawia, że ciągniki serii GX są najzwrotniejszymi maszynami w tej klasie dostępnymi na rynku.

059762_940

Kabinę o czterosłupkowej konstrukcji oraz całkowitej powierzchni przeszklenia prawie 6m2 charakteryzuje duża widoczność.